luni, 15 aprilie 2013

Salata cu creveti - french-style

Este genul de salata consistenta si aratoasa cu care nu te vei face de ras nici in fata vreunui musafir foarte pretentios. Tata a stramabat intial din nas cand i-am spus ca fac ceva cu creveti, dar apoi cand a vazut cum arata, si a si gustat-o, a declarat ca e grozava! Eu aveam deja crevetii gatiti (tot pe tigaia grill, asa ca doar i-am decorticat si i-am lasat sa stea putin cu dressingul, sa prinda din aromele celorlalte ingrediente; plus, am pus ochiometric ingredientele, am pregatit doar 2 portii). Ti-o recomand!

 Ingrediente (6 portii):
*6 catei de usturoi, curatati
*150 ml supa de pui/legume (din cubulet)
*1 lingura busuioc proaspat, tocat
*1 lingura patrunjel proaspat, tocat
*2 linguri zeama de lamaie
*2 linguri otet (balsamic)
*2 linguri ulei de masline
*2 lingurite mustar (de Dijon- dar merge si altceva)
 *1 kg creveti, decorticati
*~350g cartofi, taiati in felii potrivite
*200g fasole verde (am folosit congelata)
*o salata verde mare, spalata si rupta in bucati (eu am folosit untisor)
*1 ardei gras rosu, taiat bucatele
*3 rosii, taiate in 4-6 (in functie de dimensiune)
*3 oua fierte tari, taiate in 4  (eu n-am folosit)
*~100g masline
 *2 linguri capere
*sare, piper

Preparare (30 minute):
1. Pentru a pregati dressingul, pune primele  8 ingrediente in blender pana se omogenizeaza; adauga sare si piper.
2.Crevetii se pun intr-o punga / caserola cu 2 linguri din dressing, sa se marineze la frigider pentru 20 minute, intorcandu-i din cand in cand.
3.Se pun cartofii la fiert in apa cu sare (daca sunt micuti, se pot fierbe intregi si apoi felia; eu am preferat sa-i tai de la inceput ca sa scurtez timpul), cand sunt aproape gata, se adauga si fasolea verde (se fierbe ~2-3 minute, trebuie sa ramana crocanta). Se scurg, si se clatesc cu apa rece.
4.Se pune pe foc tigaia grill, si cand e incinsa, se adauga crevetii marinati (sosul ramas se arunca). Se lasa ~3 minute pe fiecare parte, pana cand sunt gata.  Se scot si se pun deoparte.
5.Combina intr-un castron mare cartofii, fasolea verde, salata verde, ardeiul gras si rosiile. Adauga restul de dressing, si amesteca usor. Muta
pe un platou de servire. Aranjeaza crevetii și ouale peste amestecul de salata verde, presara maslinele și caperele si serveste imediat.
Enjoy!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu