joi, 11 aprilie 2013

Pasta delicioasa cu ardei copt si alune - 100% post

Cand eram mai mica si ma uitam in caietul cu retete al mamei, tot timpul ma irita faptul ca retetele ei nu erau tocmai precise -din punctul meu de vedere - mereu folosea masuri precum "o cana", "un pahar", "cat cuprinde (aluatul)" iar eu trebuia sa-mi bat capul sau s-o intreb de nu stiu cate ori ce voia sa spuna :). Iar ea zicea si inca zice ca tine de flerul bucatarului sa stie ce cantitate exacta trebuie adaugata. 
Acum, am o marturisire de facut - de foarte multe ori cand pregatesc ceva, mai ales la salate sau alte retete care-mi trec prin cap, sau pe care le-am vazut la tv/ gasit pe net, precum cea de mai jos, nu mai folosesc nici eu cele mai exacte masuratori - pentru ca mi-e mai usor sa pun ulei la un dressing din ochi, sa mai adaug niste condimente extra ca dau mai bine, sau sa inlocuiesc cu ingredient cu altul (cartofi cu fasole verde de ex ). Si asta as vrea si pe voi sa va incurajez, din punctul meu de vedere, bucataria - sau cel putin ce facem noi, neprofesionistii - nu trebuie sa fie o stiinta exacta (nu spun ca uneori n-ar trebui sa respectam cu exactitate reteta - la prajituri de exemplu) ci ca trebuie totusi sa-ti lasi din cand in cand si frau liber imaginatiei - poate vei fi surpins de ce o sa iasa.
Aici e o reteta care imi place mult, am facut-o de cateva ori (iubesc tot ce se face la blender!) si e total surpinzatoare ca arome si textura. Uneori pun paine in ea, alteori nu, si absolut niciodata nu respect cantitatile :D
Pasta delicioasa cu ardei copt si alune - 100% post

Ingrediente:
*3-4 ardei copti, curatati si fara seminte
*2 felii de paine, numai miezul, inmuiate in apa si apoi stoarse bine-bine
*1 catel de usturoi
*~120g alune/ arahide prajite
*1 1/2 lingurita boia de ardei
*3/4 lingurita chimion macinat
*1 lingura otet balsamic
*1 lingura zeama de lamaie
*2 lingurite ulei de masline
*sare, piper

Preparare (5 minute):
Arunca toate ingredientele in blender si proceseaza-le pana devin o pasta. Potriveste de sare si piper, apoi lasa la frigider pentru cel putin 1 h pentru ca aromele sa se imprieteneasca. Serveste la temperatura camerei cu legume crude (telina apio, morcov, sau chiar pe felii de paine prajita).
Enjoy!




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu