miercuri, 16 septembrie 2009

Supa crema de rosii II



Am primit niste rosii extraordinare de la tara, din alea care n-au auzit/ vazut nicicand in viata lor ce inseamna ingrasamintele chimice,si m-am gandit sa incerc o alta varianta de supa crema de rosii .

Ingrediente pentru 5-6 portii:
*1-2 kg rosii super coapte ( eu am pus 2 kg, imi place mai groasa)
*1 ceapa medie
*1 morcov
*1 telina mica
*2 linguri ulei de masline
*1 lingura de zahar (brun, ca tot il aveam)
* 2 foi de dafin (eu nu le-am avut)
*1,2 l supa de legume(am facut-o cu apa fiarta si 2 cubulete de Maggi - desi nu-mi place sa folosesc asa ceva)


Preparare:
1.Se pune niste apa la fiert, ca sa oparim rosiile (probabil merg si neoparite, intrucat folosim un blender, dar eu urasc sa gasesc coji in supa).Le decojim, apoi le taiem in bucati.Curatam ceapa, morcovul si telina si le taiem in bucati mici.

2.Se pune uleiul intr-o oala , si se incalzeste la flacara mica.Cand s-a incins, se pun ceapa, morcovul si telina.Se amesteca cu o lingura de lemn.Se calesc la foc mic, pana se inmoaie si se coloreaza (~10 min, timp in care se amesteca de 2-3 ori).

3.Se pun rosiile taiate, si se adauga zaharul, piper, foile de dafin.Se fierb la foc mic pentru 10 min, amestecandu-se din cand in cand.

4.Se toarna incet supa peste amestecul cu rosii, se amesteca,se acopera cu un capac si se fierbe la foc mare pana da in clocot, apoi se micsoreaza focul din nou si se fierbe timp de 25 minute, amestecand de cateva ori.

5.Se ia supa de pe foc, se lasa cateva minute sa se risipeasca aburul, se pescuiesc cele 2 frunze de dafin, apoi se mixeaza pana devine ca o crema .Daca nu ai un blender, poti s-o mananci si asa.(Supa poate fi congelata pentru max. 3 luni; trebuie decongelata inainte de a o incalzi.)

6.Dupa pasare, se mai da intr-un clocot, se amesteca sa se omogenizeze, se adauga sare si piper, daca mai are nevoie si se serveste.E excelenta!

Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu