luni, 11 februarie 2013

Stir fry de vita cu legume si taietei de orez

Aveam pe lista de multicel sa fac un stir fry dar cumva eram infricosata de ceva (ca habar n-aveam cum ar trebui sa iasa)... Aveam deja niste cumparaturi in sensul asta facute, de la sos de soia de care folosesc de mai multicel la taietei de orez.Si aveam si niste carne de vita si ceva legume asa ca mi-am luat inima-n dinti (si am vizionat vreo 2-3 tutoriale pe youtube, l-am urmarit/si implementat pe asta ) si in sfarsit mi-am folosit wokul (multumesc, L!) pentru a pregati o cina consistenta si ultra-rapida de care pana si mama a fost incantata (si nu, n-avea smantana :) ).
Noua ni s-a parut ca am avut multicica carne si ca mai mergeau multicele legume mai degraba. Ma bucur mult ca am incercat intr-un final si stir fry, iar reteta este si foarte simpla si rapida, si gustoasa, cu texturi crocante si n-o sa dati gres cu ea).Voila!



Ingrediente (4 portii):
*400g carne de vita (rasol alb am gasit si am cumparat)
*un "buchetel" de broccoli, numai "floricelele" (~400 g)
*un morcov mare, curatat
*o ceapa mare, curatata
*2-3 linguri sos soia
*2 linguri sos de stridii
*2 linguri zahar brun
*2 linguri amidon de porumb (Gustin de la Dr.Oetker)
*100 ml apa fierbinte transformata in supa cu un cubulet de concentrat
*1 catel usturoi
*2 cm ghimbir, ras
*2 linguri ulei
*cativa stropi ulei de susan
*o punga de taietei de orez (250g)



Preparare (10-12 min):
1.Pregatiti legumele: taiati buchetelele de broccoli in 2 daca sunt mai mari, taiati betisoare morcovul, taiati solzisori ceapa, radeti ghimbirul si tocati catelul de usturoi.
2.Taiati carnea in bucati de vreo 2-3 cm grosime, pe care le feliati subtire si cat de cat egal.
3.Se pune wokul sau o tigaie mare si incapatoare pe foc, se adauga o lingura de ulei, se incinge bine-bine si apoi se pune carnea.Se lasa cam 2-3 minute amestecand frecvent, apoi se scoate si se pune deoparte.
4.Se clateste/sterge tigaia, se adauga cealalta lingura de ulei, se incinge bine, apoi se pune ghimbirul cu usturoiul, se calesc 1 minut maxim (sa nu se arda), apoi se adauga celelalte legume pentru inca 3-4 minute.Se amesteca frecvent, apoi se pune carnea, se mai amesteca 1 minut, apoi adaugam si sosurile impreuna cu zaharul brun, supa si se lasa sa fiarba timp de 3-4 minute.
5.Taieteii se fac in fix 2 minute, asa ca lasati-i pentru sfarsit. Insa nu neglijati sa puneti la fiert o oala cu apa de mai devreme. Dupa ce s-au fiert, ii aruncati peste carnita si legume, si apoi, toata lumea la masa!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu