vineri, 1 februarie 2013

Salata de vinete orientala - Baba Ghannouj - 100% post

La inceput de septembrie cand facem pregatirile pentru iarna, mama are grija sa coaca si sa congeleze o multime de pachetele cu vinete coapte, curatate si tocate, la fel si cu ardei capia. Salata de vinete insotita de o salata de ardei copti imi place la nebunie, dar cum mama n-a fost incantata de "albeata" vinetelor (cred ca erau destinate unei zacusti care nu s-a mai intamplat), am decis sa incerc altceva si bine am facut. Tahini e din cel de-al doilea borcan pe care l-am cumparat, si daca primul a imbatranit degeaba in frigider - pana l-am aruncat - intre timp m-am pus pe treaba si am facut o groaza de humus, acum baba ghannouj si cine stie ce mai urmeaza....

Baba Ghannouj
Ingrediente (4 portii):

*2 vinete (cam 350 g vinete coapte, curatate, tocate)
*2 catei de usturoi
*3 linguri de tahini
*1 lamaie - zeama
*sare
*o legatura de patrunjel (optional)

Pregatire (5 min, fara copt):

1.Coace vinetele pe flacara sau la cuptor la 190°C (intepandu-le coaja din loc in loc cu furculita).Scoate-le din cuptor dupa ~40 min. Curata-le de coaja si pune-le miezul intr-un castron.
SAU daca sunt deja coapte:
Zdrobeste bine vinetele cu furculita, adauga usturoiul zdrobit, tahini, zeama de lamaie si sare, dupa gust. Amesteca toate ingredientele, acopera vasul cu folie transparenta si pune-l la frigider (as recomanda cam 30 min, pentru ca aromele sa se intrepatrunda, dar merge servit si imediat).
2. Se toaca patrunjelul marunt, se decoreaza salata, si se serveste cu paine prajita.
Enjoy!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu