miercuri, 27 februarie 2013

Somon la tava cu fasole verde, masline si rosii

Probabil somonul e unul din pestii mei favoriti, desi e aproape sigur ca n-am mancat niciodata somon salbatic de ocean ci numai de crescatorie. Las' ca-i bine si asa, ca sigur contine omega 3 care are beneficii importante pentru sanatate, ca sa nu mai spun ca are si un gust absolut delicios. Reteta asta e perfecta pentru cina in timpul saptamanii, pentru ca se face incredibil de repede si se mananca si mai repede. Nu exagerati cu sarea, pentru ca ansoa e destul de sarata, la fel si maslinele, care-si lasa amprenta asupra fasolei si a rosiilor, e un amestec de aromat-acrisor-sarat delicios. 
Somon la tava cu fasole verde, masline si rosii cherry


Ingrediente (4 portii):
*200g fasole verde (am folosit congelata)
*20 rosii cherry
*1-2 maini de masline negre
*2 linguri de ulei de masline
*4 fileuri de somon (eu am avut medalioane si m-am descurcat foarte bine), fara oase
*1-2 lamai
*1 mana de busuioc proaspat (dar merge si uscat, ca doar e iarna)
*12 fileuri de ansoa (din borcanel)
*sare, piper, seminte de fenicul (optional)

Preparare (15 minute):
1.Incinge cuptorul la 180°C. Pune o oala cu apa pe foc, cu ceva sare. Cand clocoteste, arunca fasolea verde pentru vreo 2-3 minute, cat sa se inmoaie putin (mai ca as crede ca mergea si nefiarta). Scoate si clateste cu apa rece, scurge bine, apoi amesteca cu maslinele, rosioarele si busuiocul. 
2.Condimenteaza bine somonul cu sare, piper, eu am pus si niste seminte de fenicul (merg de minune cu tot ce bate spre bucatarie mediteraneeana si vacanta :) ), unge-l cu ulei de masline, si aseaza-l intr-o tava, stoarce apoi o lamaie deasupra fileurilor, iar in celalalt "colt" al tavii, aseaza amestecul de legume, iar deasupra lor pune fileurile de ansoa. Da la cuptor pentru 10-12 minute, apoi serveste cu felii de lamaie.
Enjoy!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu