vineri, 15 martie 2013

Salata calda cu ficatei de inspiratie marocana

Va cam amagesc de cateva zile cu poza acestei salate aratoase pe care am executat-o pentru parintii mei cu ocazia zilei de 8 martie. Ok, marturisesc: n-am gustat din reteta asta, desi arata atat de bine. Ce sa fac, nu-mi place ficatul, sau pipotele sau mai stiu eu ce alte organe, desi imi propun ca la un moment dat sa rezolv problema asta: ce bucatar serios mai sunt eu daca nu mananc orice..? Noroc ca nu sunt chiar asa serioasa si imi tolerez micile aversiuni :)
Feedback-ul primit a fost foarte pozitiv, sa stiti. Trucul la salata asta e faptul ca ficatul e dulce si aromat datorita mixului marocan de condimente, ras el hanout. Eu zic ca e de incercat ;) !

Ingrediente (4 persoane):
*o salata verde mare, spalata si rupta bucati
*6 ridichi, feliate (eu am folosit si  frunzele pentru ca aratau bine)
*o bucatica de unt (~30 g)
*1 rodie micuta, din jumatate am scos bobitele, iar cealalta jumatate am stors-o
*2 linguri seminte de susan (optional)
*4-500 g ficat de pui / curcan
*1 lingurita ras el hanout (sau chimion macinat)
*2 lingurite miere
*1 lingura zeama de lamaie
*3 linguri ulei de masline
*1 catel de usturoi, taiat marunt

Preparare (15 minute):
1. Incepi cu dressingul ca sa-i dai timp usturoiului sa-l parfumeze: amesteci cele 3 linguri de ulei de masline, cu zeama de lamaie, o lingurita de miere, sucul din jumatatea de rodie, usturoi si sare
2. Incinge o tigaie anti-aderenta, adauga unt si cand se topeste adauga ficatul si ras el hanout . Eu am folosit ficat de curcan care e mult mai mare decat cel de pui, asa ca a durat mai mult pana sa se faca. L-am facut un pic in sange ca sa fie fraged ~ 7-10 minute. Spre sfarsit am adaugat o lingurita cu varf de miere, ca sa fie dulce si bun. Cand este gata se da deoparte.
3. Salata verde se amesteca cu frunzele si feliile de ridichi si bobitele de rodie, se stropeste cu o parte din dressing si se amesteca, apoi se adauga si ficatul, se stropeste cu restul de dressing, se presara semintele de susan pe deasupra (daca folosesti) si se serveste imediat.
Enjoy!











2 comentarii:

coco spunea...

minunata salata !

Cristina spunea...

coco, a fost foarte apreciata :), mai sa-mi para rau ca n-am gustat-o pana la capat (dressingul pe salata verde era foarte bun, totusi :)) )

Trimiteți un comentariu