joi, 7 martie 2013

Pui in lapte a la Jamie Oliver

Cred ca vei vedea tot mai des retete de-ale lui Jamie aici la mine, pentru ca am vreo 3 carti de ale lui si m-am decis ca anul asta invat intensiv de la el - si ce alta metoda decat sa gatesc retele lui? As putea sa visez ca invat direct de la el, in vreunul din restaurante...:)
Probabil te-ai prins pana acum daca urmaresti blogul meu ca imi place sa gatesc dar nu petrec prea des ore-n sir pentru un singur fel de mancare. Munca efectiva pentru reteta asta iti ia maxim 10 minute, asta daca folosesti usturoi din ala micut si greu de decojit, restul il face cuptorul. Carnea trebuie scoasa cu vreo 20 minute inainte de gatire din frigider, asa ne sfatuiesc toti marii bucatari, ideea e sa se patrunda uniform.  Despre reteta ce sa zic? Misto rau! Coaja de lamaie va transforma laptele intr-un sos fabulos, scortisoara umple casa de arome de sarbatoare, si e perfecta pentru masa cu familia din weekend sau altcandva. Eu am servit-o cu piure de conopida (conopida fiarta si zdrobita cu un pic de unt) si o salata de andive pe care o s-o regasiti chiar maine pe blog. 
Pui in lapte a la Jamie Oliver

Ingrediente (4-5 portii) :
*un pui organic de 1.5 kg (eu am avut 4 pulpe cu partea superioara)
*1/2 pachet unt (100g)
*ulei de masline
*1/2 baton de scortisoara
*1 mana buna de frunze de salvie
*coaja de la 2 lamai
*10 catei de usturoi, decojiti
*565 ml lapte
*sare si piper negru proaspat macinat

Preparare (~2h):
1.Incinge cuptorul la 190 C. Pune pe flacara tava pe care o vei folosi si la cuptor si adauga untul si un pic de ulei, asteapta sa se incinga, apoi adauga puiul condimentat in prealabil cu sare si piper (Jamie a folosit un pui intreg, eu bucati, nu conteaza oricum iese minunat). Rumeneste-l uniform pe toate partile, apoi scoate-l si pune-l deoparte si scurge amestecul de unt si ulei - nu-l vei mai folosi. 
2.Lasa bucatele prinse de fundul tavii, ele vor da o aroma minunata de caramel -zice Jamie si eu pot sa confirm ;). Pune inapoi puiul in tava si adauga celelalte ingrediente (laptele, batonul de scortisoara, usturoiul, coaja de lamaie, salvia). Baga in cuptor pentru o ora si jumatate, insa din cand in cand stropeste carnea cu sosul format. 
3.Cand este gata, se scoate puiul din cuptor, se desprinde carnea de pe oase si se serveste cu sos din abundenta si spanac sau legume la abur si putin piure de cartofi.
Enjoy!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu