vineri, 8 martie 2013

Medalioana de vita cu zbarciogi si sos din vin Marsala cu crème fraîche a la Jamie Oliver

Jamie zice ca e un fel de mancare potrivit pentru mesele cu fast. Si asa si e: La multi ani, doamnelor si domnisoarelor! 
Se face repede, e super-delicioasa si puteti sa improvitati pe marginea acestei retete cum am facut si eu. Eu i-am urmat recomandarea pana la capat si am servit cu piure de telina - a fost delicios si-mi place mereu sa descopar si alte garnituri pe langa vesnicii cartofi (piure sau prajiti) - nu ma intelegeti gresit, sunt deliciosi dar putina variatie nu strica!
Medalioana de vita cu zbarciogi si sos din vin Marsala cu crème fraîche a la Jamie Oliver

Ingrediente (4 portii):
*8 medalioane de vita a cate 85 g fiecare cam de 1 cm grosime (eu am folosit fripturi din pulpa )
*1 mana de frunze proaspete de cimbru ( cimbrisor uscat si macinat)
*2 maini de zbarciogi uscati (aveam o punguta de hribi uscati)
*sare de mare si piper negru proaspat macinat
*2 hasme, decojite si tocate marunt (2 cepe rosii micute)
*1 catel de usturoi, decojit si tocat marunt
*1 pahar de vin Marsala (echivalentul romanesc este Lacrima lui Ovidiu, pe care nu-l aveam, asa ca am pus Grasa de Cotnari si un varf de cutit de zahar)
*4 linguri de crème fraîche (o smantana acra mai grasa.., n-o aveam nici p-asta, dar aveam smantana dulce)

Piure de telina - optional, poti sa servesti cu orice alta garnitura:

*o telina mare, curatata si tocata cubulete cu latura de ~1 cm
*ulei de masline
*o mana de frunze proaspete de cimbru
*2 catei de usturoi, curatati si tocati marunt
*sare de mare si piper negru proaspat macinat
*3-4 linguri de apa / supa

Preparare (30 minute):

1.Incepe cu piureul de telina (daca ai decis sa-l incerci - as crede ca n-o sa-ti para rau). Se incinge intr-o tigaie uleiul de masline, apoi se adauga bucatele de telina impreuna cu usturoiul si cimbrul, sarea si piperul. Amesteca si prajeste rapid (`5 minute) cat sa se rumeneasca ingrediente. Micsoreaza focul, adauga apa sau supa si lasa sa fiarba la foc mic ~25 minute, pana se fragezesc ingredientele. Gusta si asezoneaza dupa gust, apoi zdrobeste cu o lingura bucatelele de telina (eu le-am lasat cubulete).

2.Pune ciupercile intr-un castron si toarna apa clocotita peste ele cat se le acopere. Separat, toaca jumatate de cimbru marunt si amesteca-l cu putin ulei de masline, si freaca medalioanele de vita cu acest amestec si lasa-le 10 minute la marinat.

3.Incinge o tigaie, asezoneaza cu sare si piper fripturile si frige-le cam 2 minute de fiecare parte - la grosimea de  1cm se vor face medium-rare, vor fi fragede si rozalii. Scoate carnea din tigaie si pune-o pe o farfurie.
4.Pregateste sosul: in tigaia in care ai pregatit friptura, adauga putin ulei de masline, pune ceapa, usturoiul, cimbrul, iar dupa 1 minut, adauga si ciupercile (Jamie zice ca el pune cam 3 sferturi din zbarciogi intregi, iar celalalt sfert il taie marunt). Toarna vinul Marsala (te avertizeaza ca poate face flama in tigaie, cam 20 secunde, ceea ce e bine) - al meu n-a facut dar n-a fost rau :) - am marit totusi focul ca sa scot alcoolul din vin . Adauga crème fraîche si toata zeama lasata de carne (sau smantana dulce). Asezoneaza cu sare si piper. Sosul trebuie sa se lipeasca putin de lingura, dar il poti dilua cu apa daca e prea gros (smantana dulce neavand aceeasi consistenta precum crème fraîche, n-am avut aceasta problema).

5. Pentru fiecare persoana, pregateste o farfurie cu piure de telina, 2 medalioane de vita si toarna pe deasupra sosul de ciuperci. 
Enjoy!













0 comentarii:

Trimiteți un comentariu