marți, 13 octombrie 2009

Somon provensal



Pentru reteta asta, am avut ideea sa folosesc rosii cherry.A fost un pic de chin, dar macar am avut satisfactia de a le folosi pe cele din propria mea "gradina" (de pe balcon, adica), plus busuiocul meu si cimbrul verde proapat cumparat.Iata ce a iesit:

Ingrediente pt 3-4 portii:
*400 g somon (file, de preferinta)
*3 rosii mari
*1 ceapa rosie medie
*1 lingura de busuioc taiat mare
*1 lingura de cimbru taiat mare
*1 lingura de suc de lamaie
*1 lingura de otet balsamic
*sare
*2 linguri ulei de masline

Preparare (30 min):
1.Cuptorul se incinge la 200°C.
2.Rosiile se decojesc prin scufundarea timp de cateva secunde in apa clocotita, apoi puneti-le in apa rece ca gheata timp de 1 min (isi vor pastra culoarea vie, plus ca se vor raci).Taiati-le in sferturi, scoateti semintele, si taiati-le apoi bucati.
3.Intr-un bol adaugati rosiile, ceapa, busuiocul, cimbru, si amestecul format din ulei, otet, suc de lamaie si sare.Amesteca-ti bine.
4.Puneti bucatile de somon intr-o tava unsa cu putin ulei.Asezonati cu sare.Coaceti timp de 10-12 min, pana cand somonul isi schimba putin culoare (nu trebuie sa exagerati cu coptul, e de preferat sa nu fie exagerat de facut).
5.Aseazati pe farfurii o bucata de somon, pe care-l decorati/ acoperiti cu salata cu rosii.Serviti imediat.

Eu am servit langa o salata de fasole verde, pe care am fiert-o cu sare, am stropit-o cu putin ulei de masline, si am decorat-o/asezonat-o cu sare si menta proaspata.

Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu