joi, 28 mai 2009

Supa crema de ciuperci



Nu stiu ce parere aveti voi, dar eu una ma innebunesc dupa ciuperci.Si nu numai datorita gustului lor minunat ci si faptului ca ele contin cantatati importante din vitaminele D si B, ca si sodiu, potasiu si fosfor.

Dupa ce am studiat mai multe retete, am cam inventat-o pe asta, care are prospetimea si aroma unei supe de casa (nu de pliculet) si o textura foarte interesanta.

Ingrediente pentru 8-10 portii:

1 kg ciuperci
1l -1.5l lapte (mai degresat sau mai putin degresat, dupa preferinte)
100 g unt
1l apa
o telina mica sau 1/2 dintr-o telina mare
1 morcov
1 pastarnac (optional)
1 radacina de patrunjel (optional)
1 ceapa uscata / 1 legatura ceapa verde
sare, piper

Preparare:

1.Se spala bine ciupercile, iar daca nu sunt extrem de proaspete se curata de pielita si se taie felii.Se curata telina, morcovul, ceapa si se taie cubulete.
2.Se pune untul intr-o tigaie / oala , se incinge si se pun legumele la calit cateva minute, pana cand ciupercile incep sa-si lase apa.



3.Se toarna laptele si apa peste amestecul de legume si se lasa la fiert timp de 45 min - 1 ora.
4. Cand supa s-a racit putin, se toarna in blender si se mixeaza pana se ajunge la textura dorita.
Se serveste cu paine prajita si daca va place patrunjelul, cu cateva frunzulite pe deasupra.

Iese suficient de consistenta si densa fara a adauga amidon sau faina, si e deosebit de gustoasa.

Bon Appétit !

1 comentarii:

Diana spunea...

sora-mio, arata yummy!!
o sa incerc si eu,imediat ca iubi imi face cadou un... *pam pam* BLENDER! :))

Trimiteți un comentariu