vineri, 6 noiembrie 2009

Salata de curcan cu sos tonnato



Cand am citit reteta asta de salata de curcan (merge si pui) cu sos cu ton, mi s-a parut un pic dubioasa, chiar si pentru mine :).Dar am incercat-o si nu am regretat niciun moment, este absolut fabuloasa si a devenit instant una din salatele mele preferate!
In mod traditional, in Italia, sosul tonnato se serveste langa friptura rece de vitel.

Ingrediente (4 portii):
*100g maioneza (una cu ulei de masline e perfecta - nu gasiti s-o cumparati, puteti s-o faceti usor dintr-un galbenus de ou cu 100 ml ulei de masline)
*1 lingura de capere scurse
*2 bucati de ansoa din borcan, 1 taiata in feliute mici
*o cutie mica de ton in ulei de masline (80 g), scursa
*sucul de la 1/2 lameie
*400 g carne de curcan (ramasitele vreunei fripturi) , alba sau rosie
*100g rucola ( eu am folosit salata verde )
*1 ardei gras, taiat feliute (optional)

Preparare (10 min):
1.Puneti maioneza, aproape toate caperele, 1 bucata ansoa, tonul in ulei si aproape tot sucul de la lamaie intr-un bol, apoi mixati pana cand tonul e integrat in maioneza.Puneti piper, gustati , adaugati sare si inca putin suc de lamaie , daca mai este cazul.Daca sosul pare cam gros, mai adaugati putina apa.Sosul poate fi facut cu o zi inainte.
2.Asezati salata, ardeiul si feliutele de friptura pe o farfurie, stropiti cu sos si presarati capere si bucatelele de ansoa ramase.Serviti imediat cu paine proaspata cu coaja crocanta.
Pofta buna!
Sfat: Eu am testat-o si cu masline, pentru gustul unora poate fi un pic cam sarata combinatia, dar sigur merge si cu porumb.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu