vineri, 1 august 2014

Tabbouleh - salata de patrunjel + Crutoane crocante libaneze 100% de post

O sa incep cu o marturisire: stiam in mare ce ingrediente sunt necesare pentru reteta asta, totusi pentru ca am o mare pasiune pentru arome si condimente, am vrut sa vad ce smecherii se folosesc pentru aromatizare. Si am dat de reteta asta de pe blogului lui David Lebovitz, am intentionat s-o urmaresc pana la capat, insa la un moment dat am intrat in criza de timp asa ca mai jos e versiunea mea (adica aia de pe blogul lui, dar incompleta :) ). Mi s-a spus ca a iesit mult mai bun decat tabbouleh-ul restaurantului Levantin din Bucuresti .Nu m-as mira sa fie chiar asa - azi sunt plina de modestie :)).
Salata mea e mai consistenta pentru ca are o cantitate mai mare de bulgur decat poate in cea originala, insa va asigur ca este delicioasa  :)

Tabbouleh - salata de patrunjel

Tabbouleh :
*2-3 legaturi mari de patrunjel, spalat bine si scurs
*3 rosii medii
* o ceapa mica
*o ceasca (de cafea) cu bulgur
*o mana mare de menta verde, spalata bine si scursa
*1/4 lingurita scortisoara
*1/4 lingurita chimion
*1/4 lingurita piper
*sucul unei lamai/ dupa gust
*2-3 linguri ulei de masline
*sare

Preparare (10 min):
1.Bulgurul se pune la fiert in apa multa cu sare, vreo 3-4 cesti de cafea. Dupa vreo 20 de minute, cand e gata, il scurgem.
2.Intre timp, taiem rosiile cubulete.Eu am folosit tomate in 2 culori, unele rosii, pe care le-am stors un pic de zeama si unele galbene, care erau foarte carnoase asa ca le-am lasat asa.
3.Taiem verdeturile cu un cutit ascutit, daca va place sa fie mai crocanta salata, puteti pune si tulpinile de la patrunjel. Ceapa se toaca fin.
4.Toate ingredientele se amesteca intr-un bol; se mai pune zeama de lamaie daca va place mai acra. Eu am servit salata dupa ce am tinut-o vreo jumatate de ora in frigider si a fost delicioasa. Resturile mi s-au parut ca au fost foarte bune si a doua zi, cand le-am luat la munca impreuna cu cacik-ul / tzatziki care mai ramasese :)
Enjoy!

Crutoane crocante libaneze:
*lipii libaneze, un pachet din cele rotunde
*sare
*cateva linguri de ulei de masline
*zata'ar (optional, dar foarte recomandat )

1.Lipiile se taie in triunghiuri de dimensiuni similare cu nachos. Daca va ies si niste patratele, nu va impacientati, ca nu conteaza :)
2.Se pun intr-o tava de cuptor, cam in 2 transe pentru ca nu trebuie ingramadite prea tare, se stropesc cu niste ulei de masline, se presara sare si zata'ar. Se dau la cuptor 5-10 minute, pana devin crocante.
Se pastreaza excelent cateva zile, asa ca nu va impacientati daca ies prea multe (plus, sunt mult mai bune decat Bake Rolls ;) ) si merg excelent cu salata de vinete, tzatziki, tabbouleh, hummus, crema de branza turceasca, etcccccc :)

Zata'ar:
*1 lingura oregano
*1 lingura sumac (il gasiti la macelariile astea turcesti)
*1 lingura chimion, eu l-am semi-zdrobit
*1 lingura seminte susan
*1 lingurita sare
*1 lingurita piper negru proaspat macinat

Se amesteca si iese suficient de mult sau de putin cat sa va ajunga sa-l puneti peste crutoanele libaneze :).

1 comentarii:

Unknown spunea...

Cea mai noua oferta de lucru! Foarte multi oameni s-au convins de seriozitatea noastra! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul ”Info” la adresa de email: aurelia.geodoiu@gmail.com

Trimiteți un comentariu