joi, 1 octombrie 2009

Ciorba verde cu bors



Ingrediente pentru 6-7 portii:
*1.5 l apa/supa de legume (am folosit zeama de la niste ciuperci pe care le folosisem la altceva)
*3-4 linguri de ulei
*200 g fasole verde
*100-150 g broccoli
*o mana de mazare (congelata/din conserva)
*2 dovlecei tineri
*1 ceapa
*1 morcov mare
*1 telina mica
*1 pastarnac
*1 radacina de patrunjel + patrunjel verde (optional)
*5-6 rosii
*1 ardei
*200-300 ml bors/agurida/alta acreala care va place
*2 oua - se scot, dc faceti ciorba de post
*sare

Preparare (~1h):
1.Se curata morcovul, ceapa, pastarnacul, patrunjelul si telina si se taie cubulete/se rad (eu le tai bucatele ca am impresia ca arata mai bine).Se pune uleiul intr-o oala mare, se incinge si se adauga legumele sa se caleasca la foc potrivit, vreo 15 min.

2.Intre timp se spala bine dovleceii (eu nu i-am curatat ca mi s-a parut ca arata bine), se taie cubulete, se taie in bucati potrivite si pastaile de fasole (cam de 2-3 cm), la fel se taie si broccoli - tulpina in bucatele mai mici decat inflorescenta.

3.Se pune apa/supa in oala, se aduce la punctul de fierbere, se adauga fasolea.Dupa 10 minute adaugati si dovleceii, mazarea, broccoli.
4.Curatati de coaja rosiile, taiati ardeiul bucati si mixati pana obtineti un suc,care se pune in ciorba.Se da intr-un clocot, apoi incepeti sa verificati dc sunt fierte legumele (se inteapa cu o furculita si trebuie sa intre usor in ele), se potriveste de sare.

5.Se pune separat borsul la fiert, si cand a dat intr-un clocot se adauga in ciorba.Cand sunt fierte legumele, se opreste focul.


6.Se bat ouale bine, apoi se adauga in ciorba batandu-se cu furculita ciorba astfel incat sa se faca ouale zdrente.Se adauga patrunjelul spalat si tocat in ciorba si se serveste.
Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu