joi, 31 ianuarie 2013

Supa crema de mazare cu cartofi

E iarna si cand ma uit la zapada de afara nu-mi doresc nimic altceva decat o supa hranitoare si consistenta (si o cana de vin fiert :D ), pe care sa o pot lua si la munca.Si cum n-am mereu chef sa stau cu orele in bucataria, am aruncat cateva legume in oala, m-am asezat la serialul preferat (tocmai am vazut finalul de la Fringe ) si iata ce-a iesit :)!

Supa crema de mazare cu cartofi


Ingrediente pt 6-8 portii:
*300g mazare congelata
*2 cartofi medii, curatati
*1 praz maricel, taiat rondele
*1 ceapa, tocata
*1 telina mica, curatata, spalata, taiata cubulete
*2 catei usturoi
*1 frunza de dafin
*1.5 l apa (fierbinte, ca sa mearga mai repede)
*2-3 linguri de ulei
*smantana dulce (optional, eu am facut-o fara, de post)

Preparare (20-25 minute):
1.Intr-o oala incapatoare, punem cele 2-3 linguri de ulei la incins. Adaugam la calit prazul, ceapa, telina, usturoiul si frunza de dafin.Calim vreo 10-12 minute la foc mediu, amestecand constant.
2.Taiem intre timp cartofii in cubulete, si ii adaugam peste legume, apoi turnam apa. Lasam sa fiarba la foc mic, vreo 10 minute pana cand cartofii s-au inmuiat, dar nu sunt aproape facuti, apoi adaugam mazarea (are nevoie cam de 5-7 minute sa fiarba).Potrivim de sare, piper.
3.Strecuram legumele pastrand zeama in care au fiert, apoi le mixam la blender, turnand incet supa pana ajungem la consistenta dorita.Adaugam cateva linguri (2-3) de smantana dulce, daca  vreti un gust "mai bogat" :).
Enjoy!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu