vineri, 18 ianuarie 2013

Salata delicioasa cu vita a la Gordon Ramsay

In weekend am vazut una din emisiunile lui Gordon Ramsay, Ultimate cookery course, si in ciuda faptului ca informatiile prezentate se succedau cu viteza luminii :), am retinut o reteta foarte interesanta de salata - main dish - pe care mi-am propus si am si reusit s-o recreez zilele trecute.Am avut mare succes cu ea :D deci v-o pot recomanda si voua, merge pentru o masa speciala.
Friptura de vita dupa gustul meu trebuie facuta mai in sange ca sa nu fie "talpa'', dar evident fiecare stie cel mai bine cum ii place.Eu trebuie sa recunosc ca n-am ajuns la nivelul in care sa-mi dau seama despre orice bucata de friptura daca e facuta, asa ca uneori o tai intr-un capat ca sa vad cum arata.

Salata delicioasa cu vita a la Gordon Ramsay
Ingrediente pt 3-4 portii:
*o salata verde maaare, spalata si rupta bucate
*un morcov mare, curatat, spalat si taiat feliute subtiti (cu curatatorul de legume)
*o legatura de ridichi, spalate si feliate
*o legatura de ceapa verde, spalata, taiata bucatele
*o mana de rosii cherry, taiate in doua
*o legatura de menta, numai frunzele (daca va place)
*1/2 castravete (din ala mare), feliat
*3-4 fripturi de vita (~4-500 g, eu am folosit pulpa ca asta am gasit)
*2 lingurite zahar de palmier (am pus sirop de artar dar merge si zahar obisnuit)
*1 ardei iute (eu am pus niste dulceata de ardei iute)
*1 catel de usturoi, zdrobit
*1 lingura ulei de masline
*zeama de la 1 limeta ( nah D, am zis-o pe romaneste :P )
*1-2 linguri sos de peste
*o mana de arahide zdrobite (ale lui erau crude si le-a rumenit intr-o tigaie, eu le aveam deja prajite)

Preparare (15 min):
1.Se face mai intai dressingul : se zdrobeste ardeiul iute (sau o bucatica din el daca nu vreti sa muriti arsi :) ), cu usturoi si zahar, apoi se pun zeama de la lime, sosul de peste, si uleiul de masine (eu am avut grija sa nu pun prea mult sirop de artar intrucat dulceata de ardei iute avea destul zahar).Daca nu este suficient de sarat sau de acru pentru gustul vostru, completati cu inca putin sos de peste/sare si zeama de lime/lamaie.Se lasa deoparte.

2. Se condimenteaza fripturile (pe care Gordon zice ca e musai sa le scoateti din frigider cu 20 minute inainte de a le gati) cu sare si piper.Se incinge bine o tigaie grill si se pun pe foc.Mie imi place friptura facuta medium-rare (desi din poze ati zice ca sangereaza bine, dar nu era asa :) ), estimez ca pt o friptura de vreo 2 cm grosime, se lasa pe foc cam 2-3 minute pe fiecare parte.
Cand e facuta se scoate si se lasa sa se odihneasca (se mai gateste si in timpul asta, asa ca de asta e bine s-o scoateti mai in sange din tigaie).

3.Se pune aproape tot dressingul peste salata, se taie fripturile feliute si se aseaza peste salata, iar pe deasupra se garniseste cu  arahidele zdrobite si se stropeste cu restul de dressing.
Enjoy!





0 comentarii:

Trimiteți un comentariu