miercuri, 16 septembrie 2009

Zacusca din opt legume


Eu sunt foarte mofturoasa la mancare, iar la zacusca cu atat mai mult.Iar din comert orice am incercat nu mi-a placut..Insa atunci cand am gustat reteta asta la o colega la munca am fost impresionata, mai ales ca este foarte usor de facut, practic munceste mai mult robotul de bucatarie :).Incercati-o !

Ingrediente:
*1 kg telina
*1 kg morcov
*1-2 kg vinete
*1 kg mere
*1 kg ceapa
*1 kg ardei capia
*1 kg gogosari
*1 kg ardei gras
*1 kg ciuperci / 2 cutii de ciuperci
* 3 linguri miere
*800 g bulion
*1 l ulei
*3 pahare de apa rece /zeama de la ciuperci
* 1 lingura sare mare, boabe piper, coriandru

Preparare:

1.Telina si morcovul se curata si se dau prin razatoarea mare.Se calesc in 250 ml de ulei la foc mic timp de 20 min.Se amesteca tot timpul cu o lingura de lemn pana se inmoaie si isi schimba culoarea.


2.Vinetele se coc, se curata, se lasa la scurs 30 min, apoi se toaca si se calesc in 250 ml ulei.



3.Merele se rad cu tot cu coaja si impreuna cu ceapa taiata in solzi mici se calesc in 250ml ulei.



4.Ardeii se spala, se curata de seminte si apoi se dau prin masina de tocat, apoi se calesc in 250 ml ulei.


5.Se pun toate ingredientele intr-o oala mare, se amesteca, se adauga 3 linguri de miere, o cutie de 800 g bulion (noi facusem deja suc de rosii in casa, din care am folosit la reteta), 3 pahare de apa rece, boabe piper/ piper macinat, si coriandru macinat (atentie, este picant, dar si foarte aromat), 1 lingura de sare, si ciupercile taiate cubulete (daca le-ati fiert voi, folositi in loc de apa, zeama de la ciuperci).Se lasa la foc mic, mestecand tot timpul pentru 1 ora.










6.Borcanele goale se tin in cuptor fierbinti, iar dupa ce zacusca s-a fiert se pune in borcanele fierbinti si se leaga cu celofan sau se capseaza capacele.Se tin sub o patura pana se racesc.

Pofta buna!

PS.Din cantitatea de mai sus ies ~11 borcane de 800 g.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu